business

Grattis på födelsedagen önskar e-handlarna

Anders Tufvesson

I den digitala världen kommer grattisönskningarna från sms, Facebook, Twitter och nu på senare åren också från e-handelssajterna. Dom vet var du bor, dom vet vad du gillar, dom vet när du fyller år. I december var det min tur. Gratulationerna började dropa in från Facebook tidigt på morgonen. Runt 9 började e-handlarna vakna till liv. Först ut var CDON.COM. De försökte locka mig med fri frakt. Deras e-post såg ut så här:

Min första tanke var hur mycket en frakt egentligen kostar på CDON. Den andra var att jag nog helst köper saker där det är fraktfritt, dvs. frakten ingår i det pris som visas för en produkt. Jag hade med andra ord svårt att veta vad fraktfritt innebar.

En liten stunde senare var det Diskshop.se som gratulerade. Ni börjar förstå mitt shoppingmönster va? De hade ett lite annat upplägg:

Jag fick 50 kronors rabatt! Sedan gav de mig födelsedagstips. Väldigt relevanta också då jag älskar Hitchcook! Men ändå köpte jag inte något. 50 kronor lockade inte mig över till ett köp. Jag satt och funderade på vad som hade lockat mig och kom fram till att hade jag varit på jakt efter något som de här två e-handelslösningarna säljer hade Discshops 50 kronor lockat mig mest, men för att impulsköpa när jag får ett e-postbrev på min födelsedag krävs nog en gratis film eller liknande.



« Tillbaka

Etiketter:

04 januari 2012 |

0 Kommentar

   Inga kommentarer än... Bli den första!

Tyck till! :)

« Tillbaka