Lockande erbjudanden där tekniken inte hänger med
Victoria Lindblom
Fick nu på morgonen ett nyhetsbrev från Polarn o Pyret som handlar om att de idag startar 30% rea i webbshopen och i sina butiker. Jag brukar inte läsa dessa nyhetsbrev så speciellt ofta men idag var jag på ”köphumör”. En kombination av 1. Löningsdag 2. Strålande sol 3. Färjestads vinst i hockey igår, skapade den positiva känslan. Här ska handlas!!
När jag kom in i webbshopen så var prestandan urusel. Varje klick jag gjorde tog MINST en minut innan det slog igenom. Men skam den som ger ser. Shoppinghumöret var fortfarande på topp. Webbshopen hade en lockande design och utformning på som gjorde att jag var fortsatt positiv.
När jag letade runt bland produkterna och kikade på dem i detalj så började jag trötta allt eftersom. Svarstiderna var alldeles för långa. Eftersom jag inte är en trogen kund så har jag heller inte samma tålamod som kanske många andra har. Efter att ha plockat ihop varor för närmare tusenlappen så slutade det med att jag bara stängde ner webbläsaren och lade ner. Missnöjd.
Jag kan tycka att Polarn o Pyret borde se över sin prestanda. Jag kan förstå att många är inne samtidigt pga nyhetsbrevet som nyss skickades ut, men varför inte jobba proaktivit då? Se till att ha en driftmiljö som klarar av att många kommer in samtidigt vid enstaka tillfälle.
Det är de små detaljerna som avgör om du tjänar pengar på webben!
25 mars 2011 |
0 Kommentar
Inga kommentarer än... Bli den första!
« Tillbaka