business

Sätt upp mål och följ upp din Facebook-sida

Victoria Lindblom

Under senaste året har det gått trend i att alla företag ska ha en egen Facebook-sida. Två frågor jag ställer mig då är:
Hur många företag har satt upp mål med Facebook-sidan? Och… Hur många företag följer upp den mot uppsatta mål?

Facebook har ett bra inbyggt verktyg för detta – Facebook Insight.
Här kan man baserat på en tidsperiod se t ex antalet aktiva användare som varit inne på sidan, antalet nya ”Gilla” man fått, antalet totala ”Gilla”, hur många visningar av inlägg och kommentarer på inlägg man fått mm. Man kan även se vilka tabbar som personerna läst på mest.
Siffrorna redovisas också med en uppåtgående eller nedåtgående trend. Det ger en bra indikation på hur populär din sida är.

Dessutom finns det möjlighet att lägga in Google Analytics kod för spårning inne i Facebook-sidans tabbar. Men det kommer i ett senare inlägg 🙂

Men du!! Glöm för allt i världen inte att tagga upp dina länkar från Facebook-sidan IN till din webbplats så att du kan spåra den trafiken separat!



« Tillbaka

Etiketter:, ,

14 februari 2011 |

0 Kommentar

   Inga kommentarer än... Bli den första!

Tyck till! :)

« Tillbaka