business

Kunskapsutbyte inom statliga företag och organisationer

Anders Tufvesson

Den sista månaden har jag haft förmånen att både vara kund hos Bilprovningen samt SJ.  I det förstnämnda fallet är det verkligen en förmån där deras webb är ett under av pedagogik och flödet är klockrent. I det andra fallet, SJ kan man nog bara stava till frustration.  Jag är en frekvent SJ-resenär och jag förundras över hur dåligt SJs webb är när det gäller att boka, boka om och över huvud taget hantera de resor man vill göra.  Jag vill egentligen inte gå in på detaljer då det inte är poängen i detta inlägg men  jag har alltså försökt boka om en biljett till en annan och misslyckats totalt.  Jag har på en och samma webbsida fått uppge samma uppgifter ett flertal gånger, trots att jag är inloggad som kund ( där de har alla mina uppgifter ).  Efter ett antal försök  och en timme framför datorn gav jag upp och fick göra ett nytt köp.  Detta skall ställas i relation till att jag ändrade min besiktningstid  val av station. Detta gjordes på  mindre än 5 min.

Vad jag efterlyser  är ett tydligt kunskapsutbyte mellan företag i samma koncern. Som skattebetalare anser jag det vara ett krav som jag kan ställa – dvs att mina skattepengar förvaltas på ett optimalt sätt. Jag kan också ställa kravet utifrån ett kundperspektiv

Bilprovningen och de som gjorde projektet med deras nya webb skulle ha väldigt mycket att tillföra SJ.

Kom igen nu SJ – boka en besiktningstid!



« Tillbaka

03 november 2010 |

0 Kommentar

   Inga kommentarer än... Bli den första!

Tyck till! :)

« Tillbaka