Choklad blev guld värt
Sofia Håkansson
Kommer ni, precis som jag, ihåg förra årets uppmärksammade digitala kampanj från Marabou gällande ”Rädda julen”. Man skulle gå in och rösta kvar sin favoritpralin i Aladdin-asken, eftersom man från Marabous sida skulle byta ut en av smakerna. Kampanjen gick stenhårt i sociala medier och engagerade massor av chokladälskare, undertecknad inräknad som bloggade om det under ”Ingen jul utan choklad”.
Smart satsning av Marabou i helt rätt tid på året.
Nu i dagarna kom beviset på den lyckade satsningen Marabou gjorde då man tog hem utmärkelsen ”Best Use of Social Media Platform” vid Bees Awards i San Francisco. Bees Awards är en ny tävling i sociala medier och till årets tävling kom det in bidrag från över 20 länder. Kul att inte enbart traditionell reklam kan premieras utan även digital marknadsföring.
« Tillbaka
12 november 2010 |
3 Kommentarer