Digitala trender 2011: från bild till rörligt
Anders Tufvesson
En tydlig trend som kan väntas få stort genomslag är att rörliga bilder kommer bli allt viktigare i den digitala kommunikationen. Vi kan se det genom Youtubes framgångssaga, men självklart även genom det stora genomslaget för webb-tv (SVT Play med flera).
Vi ser även hur Fritidsresor, Ving, Skistar med flera företag inom upplevelseindustrin satsar mer och mer på video gör att inspirera och väcka känslor kring resmål & upplevelser. Nästa steg är att video och rörliga bilder kommer spela en allt större roll för B2B-företag. Här ser vi att det sker ett generationsskifte i beslutsfattande positioner, där allt större krav ställs på leverantörers webbplatser. Genom ökat inslag av rörliga bilder kan processer, case och framgångsfaktorer skildras på ett mer pedagogiskt sätt. Dessutom är det lätt se filmers roll vad gäller service till kunder vad gäller installation & handhavande av produkter och system.
Tänk rörligt både vad gäller marknadsföring, service och varumärkesbyggande. Var klok och tänk på rörligt redan nu, så kommer ni vara väl med under 2011.
« Tillbaka
23 juni 2010 |
0 Kommentar
Inga kommentarer än... Bli den första!
« Tillbaka