business

Take a walk on the wild side

Anders Tufvesson

Naturligt finns det alltid en tröghet i förändringsprocesser. Det nya och det gamla existerar sida vid sida. Idag har vi exempelvis en oerhörd stor bredd i synen på vem & vad som får publicera/s på en organisations webbplats. Från att man misstror anställda & låter it-chefen godkänna allt nytt på en webbplats, till att man låter kunder livechatta med kundtjänst eller MMS in bilder eller videorecensioner.

Fortfarande finns ett synsätt på webben som en enkelriktad kanal, trots att den aldrig varit det. Ta chansen och bygg en webbplats tillsammans med era anställda och kunder istället FÖR dem.

Det kan kännas vågat att släppa litet på kontrollen över vad som publiceras på er webb, men möjligheterna och potentiella vinster är så pass mycket större. Vi på Two hjälpte till exempel Myresjöhus att redan för 4 år sedan ta in privatpersoner som bloggar på deras webbplats. Tidigt blev husbloggarna en av deras mest besökta sidor – funderar du på köpa hus finns ju inget bättre än att läsa om andra som berättar om hur ett projekt går till PÅ RIKTIGT.

Så gör er fri från era rädslor och sätt upp en plan tillsammans med er byrå hur ni skall bygga en webbplats där era besökare & kunder kommunicerar med er. Då får ni en webb som ni kan ”lyssna” såväl som ”prata” på.



« Tillbaka

Etiketter:, ,

06 maj 2010 |

0 Kommentar

   Inga kommentarer än... Bli den första!

Tyck till! :)

« Tillbaka