Far och flyg!
Anders Tufvesson
……hade jag tänkt att göra men det blev nog snarare det jag tänkte säga!
– Saken är den att jag började kika på en flygresa för familjen och gick in på det stora skandinaviska flygbolagets sida. Eftersom jag har tidigare varit en ganska frekvent kund på detta bolag och har en del poäng så var jag intresserad av att nyttja dessa. Under mitt surfande på deras webb så uppstod en del frågor som jag inte kunde få svar på och vad kunde då vara bättre än att få svar på dessa online. Mycket förtjänstfull har de en onlineservice som är perfekt att nyttja istället för att sitta i långa telefonköer! Sagt och gjort så började jag att använda tjänsten men döm av min förvåning när jag möttes av detta. Observera meddelandet och klockslaget från min dator på skärmdumpen!
Man blir riktigt ledsen på sådant här för att tala ren svenska. Här har de faktiskt tagit ett bra initiativ till en bra tjänst för att höja servicenivån. De har också ökat möjligheten till konvertering direkt på sin webb. Det har också en varumärkesbyggande effekt om man får snabb och bra service. Men det de gör med detta agerande får direkt rak motsatt effekt:
– de får ingen resa såld
– servicen fungerar inte
– effekten för deras varumärke är negativ
Min känsla efter detta besök var ”far och flyg”…
Alltså – sensmoralen i detta är att det är viktigt att ha en strategi för hur man underhåller dagliga digitala kommunition som en del i sin webbstrategi.
Henrik Smedberg
19 maj 2010 |
0 Kommentar
Inga kommentarer än... Bli den första!
« Tillbaka