När sökning i Google direkt genererar en affär
Anders Tufvesson
Efter 4 timmar i backen i Sälen slutade ryggen att fungera. Mitt ryggskott gjorde det helt omöjligt att fortsätta. Tillbaka i stugan tog jag upp min iPhone och sökte på ”Naprapat Sälen”. Följande bild visar sig i telefonens webbläsaren:
Jag gjorde sökningen i en telefon och behövde därför bara klicka på telefonnumret och sedan hade jag naprapaten i luren. Vilken tror ni jag ringde? En av dessa två får mer telefonsamtal den här vägen än den andra. Det är ganska självklart vilken, eller hur? Under de veckor då Sälen är som mest besökt tror jag att båda har ganska fullt upp, men hur är det en vecka när det inte är så många besökare i Sälen? Hur många fler click-to-call får Lotta mot Desirée? Säkert en hel del för jag fick inte tid samma dag hos någon av dem utan fick träffa Lotta dagen efter. En annan sak är vad detstår i texten. I Lottas fall placerar hon sig i Lindvallen men Desirée finns på Härbrestigen 8. Har inte en aning om var det är men det kanske är ner i byn… eller? Orkade jag klicka på länken för att visa karta? Nej, det var mycket lättare att klicka på ett telefonnummer för kartor tar tid att ladda i telefonen.
Just nu sitter jag och känner att ryggen faktiskt verkar kännas bättre och att det kanske blir en tur till Trysil eller Tandådalen i morgon. Samtidigt funderar jag på hur många lokala sökningar som vi på semestern och vem som får alla samtal. Första teget är att få ett click-to-call-samtal är att anmäla sig till Google Lokala Företagscenter.
« Tillbaka
07 april 2010 |
1 kommentar