business

Omslagsbild på din facebookprofil

Anders Tufvesson

Facebook har sedan en tid tillbaka gett dig möjlighet att sätta omslagsbild på din tidslinjesida. Dvs. en slags bakgrundsbild för dig som aktiverat tidslinjesida. Frågan är vad en digital strateg utan nämnvärd designkunskap väljer? Min profilbild är från New York och Brooklyn Bridge. Min tanke var då att följa New York-spåret och därför valde jag en bild från Museum of Modern Art, för övrigt den bild jag använder på Twitter. Jag vet att den inte är helt seriös men den speglar lite mitt sätt att vara. :)

Här är resultatet (klicka på bilden för större bild):

Sedan började jag titta runt lite. Jag kunde ganska snart konstatera att många inte har aktiverat sin tidslinje. Andra har lagt in en omslagsbild som jag, dvs. de har valt en bild de har bland sina fotografier. Men sedan finns det personer som lägger ned sig lite. En av dem är Andreas Johansson, AD på Ninetech. Han tänkte till och gjorde den här strålande bilden (klicka på bilden för större bild):

Det finns tillfällen i de djupa skogarna när det är bra att vara AD och inte digital strateg…

Men den skarpögde läsaren kanske märker en sak jag har fått som inte Andreas ännu har. Ser du?



« Tillbaka

Etiketter:,

05 januari 2012 |

1 kommentar

  1. Kommentar av Björn den 12 februari 2012 kl: 2:27
    Björn skriver:

    Hm, svårt det här med facebook. Även om bilden kan verka personlig och orginell kanske den inte speglar personligheten över tid. En dag inser man att man skulle vilja vara lite mer neutral kanske. Då har det individuella avtrycket blivit så starkt att det inte går att förändra. Eller överdriver man påverkan av hur man utrrycker sig själv kanske.

Tyck till! :)

« Tillbaka